ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Σάββατο, 26 Απριλίου 2014

ΦΛΕΓΜΟΝΕΣ Ο ΚΡΥΦΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΣ

ΦΛΕΓΜΟΝΕΣ Ο ΚΡΥΦΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΣ
ΦΛΕΓΜΟΝΕΣ
Κάθε φορά που το σώμα μας τραυματίζεται, ακόμη και με μια μικρή τυχαία γρατζουνιά, η αντίδραση του σώματός μας είναι άμεση, δημιουργεί μια «φλεγμονώδη αντίδραση». Τα σημάδια της παρουσίας της είναι κοκκινίλα, ιδρώτας,  θερμοκρασία, πόνος που παρουσιάζονται μερικώς ή όλα μαζί.
Όμως η φλεγμονές που συμβαίνουν μέσα στο σώμα μας δεν είναι καθόλου εύκολο να εντοπιστούν. Ας φανταστούμε το σώμα μας σαν ένα σπίτι που ενώ εξωτερικά είναι πανέμορφο στο εσωτερικό του κατατρώγεται από τερμίτες που σιγά, σιγά το φθείρουν μέχρι την οριστική του κατάρρευση.
Οι χρόνιες φλεγμονές είναι η βασική αιτία της φυσικής γήρανσης. Είναι επίσης η βασική αιτία κάθε εκφυλιστικής νόσου, όπως ο διαβήτης, ο καρκίνος, η αρθρίτιδα, η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, της νόσου του Alzheimer και των καρδιακών παθήσεων. Η παρουσία των εσωτερικών φλεγμονών είναι δύσκολο να μετρηθεί όμως όταν συμβαίνει το συκώτι εκκρίνει μια ουσία που ονομάζεται C δραστική πρωτεΐνη (C-Reactive Protein). Αυτή η ουσία μπορεί να μετρηθεί.
Όταν η φλεγμονή είναι σε έξαρση η ουσία CRP αυξάνεται και όταν η φλεγμονή υποχωρεί, αντίστοιχα το επίπεδο της CRP μειώνεται.Εξ’ αιτίας του γεγονότος ότι η φλεγμονή είναι συνδεδεμένη με τα προβλήματα της καρδιάς, η μέτρηση αυτή είναι εξαιρετικά πολύτιμη παρουσιάζοντας το κίνδυνο καρδιακής προσβολής πολύ περισσότερο από το ύψος της χοληστερίνης LDL. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό "New England Journal of Medicine", έδειξε ότι σε υψηλές τιμές της CRP ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής αυξάνεται 3 φορές περισσότερο σε σχέση με τα άτομα που έχουν την CRP  κανονικά επίπεδα. Η μελέτη ακόμα έδειξε ότι τα άτομα με πολύ χαμηλή CRP κινδυνεύουν ελάχιστα από το να υποστούν καρδιακή προσβολή.
Οι περισσότεροι καρδιολόγοι ερμηνεύουν την συσσώρευση της πλάκας και το στένεμα των αρτηριών σαν ένα υδραυλικό πρόβλημα. Το λίπος και η χοληστερίνη κολλούν στα εσωτερικά τοιχώματα των αρτηριών οι οποίες σιγά, σιγά γίνονται σκληρές και στενεύουν. Αυτό όμως είναι ένα μέρος του προβλήματος και δεν εξηγεί γιατί το λίπος και η χοληστερίνη κολλούν στις αρτηρίες.
Οι αρτηρίες έχουν μόνο μια επιφανειακή ομοιότητα με σωλήνες. Μια καλύτερη ματιά δείχνει ότι ο λείος μυϊκός ιστός τους βρίσκεται ενδιάμεσα από δύο συνδετικά στρώματα (ένα είδος σάντουϊτς). Ο μυϊκός και συνδετικός ιστός είναι ευάλωτοι στις φλεγμονές. Όταν παρουσιαστεί μια φλεγμονή, χτυπάει την εσωτερική επιφάνεια των αρτηριών.

Όταν η φλεγμονή επιμένει, κυρίως εξ αιτίας της διατροφής, προκαλεί ζημιές.
Η συγκόλληση της χοληστερίνης και του λίπους στο εσωτερικό των αρτηριών είναι μέρος του φυσικού μηχανισμού προστασίας των. Οι πλάκες δημιουργούνται για να καλύψουν την ζημιά. Καθώς όμως σχηματίζονται και κολλούν στις αρτηρίες, εμποδίζουν την ομαλή ροή του αίματος στα αιμοφόρα αγγεία και η πίεση του αίματος αυξάνει. Αν κάποιο κομμάτι από την πλάκα αποκολληθεί μπορεί να δημιουργήσει καρδιακή προσβολή. Δεν γίνεται να εμποδίσουμε την δημιουργία πλάκας μειώνοντας την χοληστερίνη και τα υγιή λίπη. Μειώνουμε την πλάκα ελέγχοντας τις φλεγμονές οι οποίες κάνουν την  ζημιά σε πρώτη φάση.

Και πως θα γίνει αυτό; Απλά μειώνοντας της αιτίες που δημιουργούν φλεγμονές.
Υπάρχουν δυο βήματα που πρέπει να κάνουμε για την μείωση των φλεγμονών.
Πρώτον: Μειώνουμε την λήψη των λιπαρών Ω6 και
Δεύτερον: Αυξάνουμε την λήψη των Ω3
Όλα τα Ω6 που ευρίσκονται στα επεξεργασμένα τρόφιμα, και στις ζωικές τροφές καθώς και στα σπορέλαια είναι πάρα πολύ φλεγμονώδη σε σχέση με τα Ω3 λιπαρά που είναι αντιφλεγμονώδη.
Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του San Diego έκαναν πρόσφατα ένα πείραμα που έδειξε την αντιφλεγμονώδη δράση των Ω3 λιπαρών. Χώρισαν ένα σύνολο ποντικών σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα ταϊζόταν με φαγητό πλούσιο σε Ω3 και η δεύτερη ομάδα, με φαγητό φτωχό σε Ω3.
Στο τέλος του πειράματος, τα ποντίκια της ομάδας πλούσιας σε Ω3 παρουσίασαν μεγάλη
μείωση σε φλεγμονές, σε αντίθεση με την δεύτερη ομάδα όπου βρέθηκαν υψηλά επίπεδα
φλεγμονών. Δυστυχώς η σύγχρονη διαιτολόγια έχει εισάγει μεγάλες ποσότητες Ω6 στην διατροφή μας κάτι που δεν συνέβαινε λίγες δεκαετίες πριν.

Η αφύσικη σχέση μεταξύ Ω6  και Ω3 είναι η πρωταρχική αιτία των φλεγμονών.
Η λύση είναι να αποφεύγονται τα επεξεργασμένα τρόφιμα, το κρέας (εκτός αν προέρχεται από ζώα που τρέφονται με χορτάρι και βιολογικές τροφές) και τα σπορέλαια. Ταυτόχρονα πρέπει να  μεγαλώσουμε την κατανάλωση των Ω3 με τρόφιμα όπως ο σολομός το βιολογικό κρέας και το ιχθυέλαιο, ο λιναρόσπορος κ.α. Επίσης απομάκρυνση από την κατανάλωση ζάχαρης και χρήση τροφίμων με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Ξαφνική άνοδος της ζάχαρης στο αίμα προκαλεί ένα ντόμινο βιοχημικών και ορμονικών αλλαγών με αποτέλεσμα την φλεγμονή.
Πρόσφατη μελέτη από το πανεπιστήμιο του Harvard έδειξε ότι γυναίκες  που κατανάλωναν τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη είχαν δύο φορές περισσότερες φλεγμονές έναντι άλλων που κατανάλωναν τροφές μικρού γλυκαιμικού δείκτη.
Ακολουθείστε δίαιτα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη αποφεύγοντας χυμούς φρούτων, αναψυκτικά, γλυκίσματα και τροφές με πολλούς υδατάνθρακες όπως οι πατάτες, τα ζυμαρικά,  το ρύζι, το ψωμί και τα δημητριακά, γαλακτοκομικά.
Αν ακολουθήσετε αυτά τα βήματα θα εξαλείψετε την βασική αιτία των φλεγμονών και με αυτό τον τρόπο θα μειώσετε σε μεγάλο βαθμό τον κίνδυνο πολλών ασθενειών καθώς και την πρόωρη γήρανση.
Και βέβαια μην υποθέσετε ότι εσάς δεν σας αγγίζουν οι φλεγμονές αφού αισθάνεστε πολύ καλά. Λάβετε τα μέτρα σας και μετράτε την CRP σας. Σύμφωνα με πολλούς ερευνητές 1mg/dL είναι μια καλή μέτρηση, αλλά όσο λιγότερη τόσο καλύτερα.
Για μια ακόμη φορά φαίνεται και σε αυτό το άρθρο το πόσο λίγη σημασία δίνει η συμβατική ιατρική στο θέμα της διατροφής. Όταν επισκευθείτε ένα νοσοκομείο σε ώρα φαγητού προσέξτε το διαιτολόγιο. Φαγητά τελείως ακατάλληλα ιδιαίτερα για νοσηλευόμενους. Ας προσέξουμε εμείς που γνωρίζουμε την διατροφή μας για μια καλύτερη υγεία που σημαίνει απλά καλύτερη ποιότητα ζωής.

Πηγή : http://www.votana-ygeia.com/articles/101/Φλεγμονές-ο-κρυφός-εχθρός-της-υγείας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή !!! Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το blog έχουν ενημερωτικό σκοπό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή κάποιου ειδικού σε θέματα διατροφής και υγείας. Προτού ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή κάποια θεραπεία, συμβουλέψου έναν διατροφολόφο ή έναν ιατρό ή άλλον ειδικό υγείας.
Google+