ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δευτέρα, 28 Απριλίου 2014

20 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ

20 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ.
ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ
1). Πίνετε άφθονο νερό όλη την ημέρα. (Περίπου 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα). Το νερό όχι μόνο θα σας βοηθήσει να ρυθμίσετε τις κινήσεις του εντέρου σας, αλλά και να σας βοηθήσει να απομακτύνετε και τις τοξίνες. Το νερό και τα άλλα υγρά προσθέτουν όγκο στα κόπρανα, κάνοντας ευκολότερες τις κινήσεις του παχέος εντέρου. Δοκιμάστε να πίνετε αρκετά φλιτζάνια ζεστό ή χλιαρό νερό ή τσάι το πρωί, προκειμένου να διασταλθεί το στομάχι και να ενεργοποιηθεί η διαδικασία της αφόδευσης.
2). Αποφύγετε τους πολλούς καφέδες, και το αλκοόλ γιατί προκαλούν αφυδάτωση με αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.
3). Η λήψη χλιαρού νερού με λίγο χυμό λεμονιού μετά το πρωινό ξύπνημα είναι δυνατό να προκαλέσει διέγερση του γαστροκολικού αντανακλαστικού.
4) Τρώτε σε όλα τα κύρια γεύματά σας σαλάτες με ποικιλία λαχανικών έτσι θα πάρετε πολλές φυτικές ίνες στη διατροφή σας. Οι φυτικές ίνες αυξάνουν σημαντικά το βάρος των κοπράνων, γιατί δημιουργούν ένα είδος ζελέ με το νερό στο παχύ έντερο και συμβάλλουν στην τακτική κένωση του εντέρου.
5). Τρώτε χωρίς βιασύνη τα γεύματά σας, μασώντας για αρκετή ώρα κάθε μπουκιά.
6). Αποφεύετε τα γλυκά και τις αμυλούχες τροφές καθώς και προϊόντα από λευκό αλεύρι.
7). Αποφύγετε ακόμη τις επεξεργασμένες τροφές και το junk food. Περιορίστε την κατανάλωση λιπαρών τυριών, που ευνοούν τη δυσκοιλιότητα.
8). Aποφύγετε όσο μπορείτε την καθιστική ζωή, η οποία επιτείνει το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας και κάνει το έντερο να «τεμπελιάζει».
9) Ασκηθείτε. 15 λεπτά άσκηση, θα κρατήσει το σώμα σε φόρμα και θα βοηθήσει το στομάχι σας στην πέψη. Η φυσιολογική αφόδευση απαιτεί τη συνδυασμένη λειτουργία των μυών που βρίσκονται στα τελευταία 4-5 εκατοστά του ορθοπρωκτικού σωλήνα. Ένα άλλο μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι θα αναγκάσει τον οργανισμό σας να απελευθερώσει αδρεναλίνη, η οποία λειτουργεί ως ένα μεγάλο αγχολυτικό.
10). Mην αμελείτε ή αναβάλλετε την επίσκεψη στην τουαλέτα για κανένα λόγο.
11). Ένα απαλό μασάζ στην κοιλιά είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να ενεργοποιήσετε το έντερο. Εφαρμόστε κυκλικές κινήσεις για 5 λεπτά στην κοιλιά με τη φορά των δεικτών του ρολογιού, γύρω από τον αφαλό. Το μασάζ μπορεί να γίνεται καθημερινά, οποιαδήποτε ώρα.
12). Αποφύγετε όσο μπορείτε τις τροφές που ερεθίζουν το έντερο, όπως καρυκεύματα, σάλτσες, τσιγαριστά, οινοπνευματώδη.
13). Βάλτε τα καλά βακτήρια να δουλέψουν για εσάς. Ένα γιαούρτι εμπλουτισμένο με προβιοτικά, τα λεγόμενα «καλά» βακτήρια μπορεί να σας βοηθήσει να ανακουφιστείτε από το φούσκωμα, αλλά και να αντιμετωπίσετε τη δυσκοιλιότητα, γιατί βοηθούν στη ρύθμιση της λειτουργίας του εντέρου και διευκολύνουν τις τροφές να περάσουν με μεγαλύτερη ευκολία την πεπτική οδό. Μπορείτε επίσης να λαμβάνετε τα προβιοτικά σε μορφή συμπληρωμάτων θα βελτιώσουν κατά πολύ την χλωρίδα του εντέρου σας, θα εμποδίσουν τους παθογόνους οργανισμούς του εντέρου να αναπτυχθούν, θα βοηθήσουν στη διάσπαση των πρωτεϊνών και των λιπών στο πεπτικό σύστημα το οποίο βοηθά στην πέψη και απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών.
14). Προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα τακτικό και ολοκληρωμένο πρόγραμμα γευμάτων. Παράτυπες διατροφικές συνήθειες συμβάλλουν στην δυσκοιλιότητα.
15). Περιορίστε την κατανάλωση σιδήρου, είτε με την προσαρμογή της διατροφής σας ή την διακοπή της χρήσης συμπληρωμάτων. (Συμβουλευτείτε τον ιατρό σας). Ο σίδηρος είναι ένα σύνηθες στοιχείο που συμβάλλει στην δυσκοιλιότητα.
16). Συμπεριλάβετε στη διατροφή σας τροφές που περιέχουν θείο όπως το σκόρδο, το κρεμμύδι και το λάχανο διότι καταστρέφουν επιβλαβή βακτήρια και παράσιτα του παχέος εντέρου.
17). Τρώτε ελαιόλαδο γιατί η λιπαρότητα του θα προσδώσει γλοιώδη σύσταση στα περιττώματα και θα διευκολύνει την έξοδό τους.
18). Να τρώτε τροφές που καταπολεμούν την δυσκοιλιότητα όπως είναι το γιαούρτι, τα δαμάσκηνα, οι κομπόστες και τα αχλάδια.
19). Προσπάθησε ν' αποφύγεις τις στρεσογόνες καταστάσεις και το άγχος που επιτείνουν το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας.
20). Κοιμηθείτε καλά: Πηγαίνετε για ύπνο με ελαφρύ στομάχι αλλά χωρίς να πεινάτε, και κοιμηθείτε για τουλάχιστον 6 ώρες ώστε να δώσετε στο σώμα σας την ευκαιρία να ξεκουραστεί πλήρως και να ρυθμίσει τις λειτουργίες του σωστά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή !!! Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το blog έχουν ενημερωτικό σκοπό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή κάποιου ειδικού σε θέματα διατροφής και υγείας. Προτού ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή κάποια θεραπεία, συμβουλέψου έναν διατροφολόφο ή έναν ιατρό ή άλλον ειδικό υγείας.
Google+